Produkt z gwarancją

Data publikacji: 26-01-2012, Przypisane tagi: zakupowe wskazówki, kasjer, rodzaje zakupów
 
Prawo nie wymusza na producentach, ani na sprzedawcach dołączania gwarancji produktu. Jest to dobrowolna kwestia, o której zazwyczaj decyduje producent. Gwarancję posiadają najczęściej urządzenia, które wyposażone są w elektronikę. Dotyczy to drobnego sprzętu, jak i sprzętu typu telewizor lub samochód. Gwarancję dołącza się do takich produktów, jak buty. Długość jej trwania jest zróżnicowana. Stanowi to decyzję producenta. Gwarancja jest dokumentem, który mówi o tym, że jeżeli w określnym czasie, czyli w czasie objętym gwarancją coś się w danej rzeczy zepsuje, wtedy konsument ma prawo dochodzenia swoich roszczeń. W założeniach gwarancyjnych w pierwszej kolejności zwykle jest wymieniane usunięcie usterki. W zależności od treści umowy gwarancyjnej mogą być podejmowane inne kroki takie jak wymiana rzeczy na nową lub zwrot pieniędzy. Na każdą z określonych czynności producent ma określony czas. Warunkiem roszczeń z tytułu gwarancji jest wystąpienie zdarzeń, które nie były celowe. Oznacza to, że zniszczenia wywołane działaniami konsumenta nie podlegają gwarancji.
https://stymen.wordpress.com/

Przeczytaj również:

Zwrot lub wymiana towaru


Produkty wadliwe, o ile sprzedawca nie poinformował o oczywistej wadzie w momencie dokonywania przez nas zakupu, podlegają reklamacji lub postępowaniu zgodnemu z umową gwarancyjną. Przy czym roszczenia z tytułu gwarancji nie wykluczają reklamacji. Zdarzają się też sytuacje, gdy mierzymy coś i się nam podoba, ...

Prawa konsumenta


Zdarzają się różne sytuacje związane z gwarancją i reklamacją. Pomimo oczywistych racji konsumenta sprzedawca lub producent nie zawsze chcą uwzględnić jego roszczenia. Bywają też sytuacje sporne, gdy istnieje podejrzenie, że zgłoszona wada jest jednak efektem działań konsumenta. Podejrzenie nie zawsze jest ...

Wyprzedaże


Wyprzedażom podlegają najczęściej końcówki kolekcji, ale nie tylko. Należy sprawdzić, czy promocja jest rzeczywistą promocją, a nie wyłącznie chwytem reklamowym polegającym na tym, że widnieje napis promocja, a cena wcale nie jest obniżona. Cechą prawdziwych wyprzedaży jest to, że często cena maleje ...