Reklamacja produktów

Data publikacji: 25-01-2012, Przypisane tagi: zakupowe wskazówki, kasjer, materiał
 
Dokonując zakupu powinniśmy znać prawa konsumenta. Zakupiony produkt, który jest wadliwy podlega reklamacji. Prawo do reklamacji mamy zawsze, także w przypadku produktów, które zostały zakupione po cenie promocyjnej. Wyjątkiem jest, gdy sprzedawca informuje klienta, że zakupiony produkt nie podlega reklamacji. Takim powodem może być widoczna wada, o której sprzedawca informuje konsumenta. Niektóre sklepy z odzieżą zajmują się sprzedażą markowych ubrań, które mogą być obarczone jakimiś wadami. W takiej sytuacji zakupu dokonujemy na własną odpowiedzialność i jeśli nie zauważymy wady przed zakupem nie mamy prawa reklamacji. W innych przypadkach produkt obarczony wadami reklamujemy. Reklamacji dokonuje się na piśmie i składa się ją u sprzedawcy. Wada nie musi zostać wykryta od razu po zakupie. Natomiast od momentu jej wykrycia należy jak najszybciej ją zgłosić. Według prawa najpierw przysługuje możliwość naprawy albo wymiany towaru. Jeśli nie jest to możliwe, wtedy możemy żądać zwrotu pieniędzy. Konieczne jest posiadanie paragonu, który potwierdza zakup w danym miejscu.
włoskie stoliki kawowe

Przeczytaj również:

Produkt z gwarancją


Prawo nie wymusza na producentach, ani na sprzedawcach dołączania gwarancji produktu. Jest to dobrowolna kwestia, o której zazwyczaj decyduje producent. Gwarancję posiadają najczęściej urządzenia, które wyposażone są w elektronikę. Dotyczy to drobnego sprzętu, jak i sprzętu typu telewizor lub samochód. Gwarancję ...

Zwrot lub wymiana towaru


Produkty wadliwe, o ile sprzedawca nie poinformował o oczywistej wadzie w momencie dokonywania przez nas zakupu, podlegają reklamacji lub postępowaniu zgodnemu z umową gwarancyjną. Przy czym roszczenia z tytułu gwarancji nie wykluczają reklamacji. Zdarzają się też sytuacje, gdy mierzymy coś i się nam podoba, ...

Prawa konsumenta


Zdarzają się różne sytuacje związane z gwarancją i reklamacją. Pomimo oczywistych racji konsumenta sprzedawca lub producent nie zawsze chcą uwzględnić jego roszczenia. Bywają też sytuacje sporne, gdy istnieje podejrzenie, że zgłoszona wada jest jednak efektem działań konsumenta. Podejrzenie nie zawsze jest ...